فلووکسامین
نوشته شده توسط : msnag

بدون مشورت با پزشک مصرف فلووکسامین را قطع نکنید. اگر به طور ناگهانی مصرف فلووکسامین را متوقف کنید، ممکن است علائم ترک مانند تحریک پذیری را تجربه کنید.

تحریک؛ سرگیجه؛ نگرانی شدید؛ ناراحتی؛ گیجی؛ سردرد؛ خستگی؛ تغییرات خلق و خوی؛ مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب؛ یا درد، تریمیپرامین سوزش، بی حسی، سوزن سوزن شدن یا احساس شوک الکتریکی در دست ها یا پاها. احتمالاً پزشک دوز شما را به تدریج کاهش خواهد داد.

کاربردهای دیگر فلووکسامین

فلووکسامین نیز گاهی برای درمان افسردگی استفاده می شود. با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی استفاده از این دارو برای بیماری خود صحبت کنید.

کاربردهای دیگر این دارو
این دارو این قرص ارزان است ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

اقدامات مهم مصرف این دارو چیست ؟

قبل از مصرف پروپرانولول، در صورتی که به پروپرانولول، هر داروی دیگر یا هر ماده تشکیل دهنده محصولات پروپرانولول حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید. از داروساز خود بپرسید یا راهنمای دارو را برای لیستی از مواد تشکیل دهنده بررسی کنید.

مانند بسیاری از داروها، دی ام تی DMT می تواند افراد را به روش های بسیار متفاوت تحت تاثیر قرار دهد. برخی واقعا از این تجربه لذت می برند.

دیگران آن را طاقت فرسا یا ترسناک می دانند. برخی از این تجربه منفی به عنوان یک سفر بد یاد می کنند.

تا آنجا که اثرات روانگردان آن، افراد احساس می کنند لوزارتان که تری هگزیفنیدیل با سرعتی پیچ و تاب از میان تونلی از نورها و اشکال روشن عبور می کنند. دیگران تجربه ای خارج از بدن و احساس اینکه به چیز دیگری تغییر کرده اند را توصیف می کنند.

عده ای هم هستند که از دیدن دنیاهای دیگر و ارتباط با موجودات بیگانه مانند خبر می دهند.

برخی از افراد همچنین یک نزول بسیار خشن از DMT را گزارش می دهند پروپرانولول که باعث می شود احساس ناآرامی کنند.

چگونه مصرف می شود؟

دی ام تی DMT مصنوعی معمولاً به شکل پودر کریستالی و سفید است. گاهی اوقات دارو ممکن است رنگ مایل به زرد یا صورتی داشته باشد.

می توان آن را در لوله دود کرد، بخار کرد یا خرخر کرد. DMT همچنین کاربامازپین می تواند تزریق شود، اما گفته می شود که این روش با خطرات اضافی همراه است.

هنگامی که در مراسم مذهبی استفاده می شود، گیاهان و انگور را می جوشانند تا نوشیدنی چای مانند با قدرت های مختلف ایجاد شود.

چقدر طول می کشد؟

دی ام تی DMT مصنوعی بسیار سریع وارد می شود. اغلب نالوکسان فقط در عرض چند دقیقه اثرات ایجاد می کند، اما می تواند تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

دم‌نوش‌های گیاهی معمولاً در عرض ۲۰ تا ۶۰ دقیقه تأثیر می‌گذارند.

شدت و مدت یک سفر دی ام تی DMT به چندین چیز بستگی دارد، از جمله:

چقدر استفاده می کنید
چگونه از آن استفاده می کنید
آیا شما غذا خورده اید
آیا داروهای دیگری مصرف کرده اید

به طور کلی، اثرات DMT استنشاقی، خرخره یا تزریقی حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه باقی می ماند.

نوشیدن آن در دم کرده ای مانند ayahuasca می تواند شما را بین ۲ تا ۶ ساعت کتوتیفن دچار مشکل کند.

آیا دی ام تی عوارضی ایجاد می کند؟

دی ام تی DMT یک ماده قوی است که می تواند عوارض جانبی روحی و جسمی زیادی ایجاد کند. برخی از اینها مطلوب هستند، اما برخی دیگر چندان زیاد نیستند.

اثرات روانی احتمالی DMT عبارتند از:

رضایت
شناور
توهمات واضح
تغییر حس زمان
مسخ شخصیت

به کلوتریمازول خاطر داشته باشید که برخی از افراد برای روزها یا هفته ها پس از استفاده، اثرات ذهنی طولانی مدت را تجربه می کنند.

این دارو گاهی برای مصارف دیگر تجویز می شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

اگر آلوسترون (لوترونکس)، پیموزاید (اوراپ)، راملتئون (روزرم)، تیزانیدین (زانافلکس) یا تیوریدازین مصرف می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. احتمالاً پزشک به شما خواهد گفت که فلووکسامین مصرف نکنید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف فلووکسامین، اگر به فلووکسامین، هر داروی دیگر یا هر یک از ترکیبات موجود در قرص ها و کپسول های طولانی رهش فلووکسامین حساسیت دارید، به پزشک دیفن هیدرامین و داروساز خود اطلاع دهید. از پزشک یا داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

اگر داروهای زیر را مصرف می‌کنید یا در ۱۴ روز گذشته مصرف آنها را متوقف کرده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید: مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO) مانند ایزوکاربوکسازید (مارپلان)، لینزولید (Zyvox)، متیلن بلو. فنلزین (ناردیل)، رازاگیلین (آزیلکت)، سلژیلین (امسام، زلاپار) و ترانیل سیپرومین (پارنات). احتمالاً پزشک به شما خواهد گفت که فلووکسامین مصرف مادوپار نکنید. اگر مصرف فلووکسامین را متوقف کردید، باید حداقل ۱۴ روز قبل از شروع مصرف مهارکننده MAO صبر کنید.

به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروهای تجویزی و بدون نسخه و چه ویتامین هایی را مصرف می کنید یا قصد مصرف آنها را دارید.حتما یکی از موارد زیر را ذکر کنید: آلپرازولام (Xanax)؛ آمفتامین ها؛ داروهای ضد انعقاد (“رقیق کننده های خون”) مانند وارفارین (کومادین)؛ آسپرین یا محصولات حاوی آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin) و ناپروکسن (Aleve، Naprosyn)؛ مسدودکننده های بتا مانند متوپرولول (Lopressor، Toprol) و پروپرانولول (Hemangeol، Inderal، Innopran). بوسپیرون؛ کاربامازپین (Carbatrol، Equetro، Tegretol، دیگران)؛ کلوزاپین (کلوزاریل، ورساکلوز)؛ سیکلوسپورین (Neoral، Sandimmune)؛ دکسترومتورفان (در داروهای سرفه)؛ دیازپام (Valium، Valtoco)؛ دیلتیازم (کاردیزم، کارتیا، تیازاک، دیگران)؛ دیورتیک ها (“قرص های آب”)؛ فنتانیل (Abstral، Actiq، Fentora، Onsolis، و دیگران)؛ هالوپریدول (Haldol); کتوکونازول؛ لیتیوم (Lithobid)؛ داروهای سردرد میگرنی مانند آلموتریپتان (Axert)، التریپتان (Relpax)، فرواتریپتان (Frova)، ناراتریپتان، ریزاتریپتان (Maxalt)، سوماتریپتان (Imitrex) و زولمیتریپتان بوپرنورفین (Zomig). متادون (متادوز)؛ مکزیلتین؛ متوکلوپرامید؛ میدازولام (Seizalam); امپرازول (Prilosec، Zegerid)؛ سایر داروها برای اضطراب، افسردگی یا بیماری روانی؛ فنی توئین (Dilantin، Phenytek)؛ تاکرین (Cognex)؛ تئوفیلین (Theo-24، Theochron)؛ ترامادول (Conzip، Qdolo، Ultram، در Ultracet)؛ تریازولام (Halcion)؛ و کینیدین پزشک ممکن است نیاز به تغییر دوز داروهای شما داشته باشد یا شما را به دقت از نظر عوارض جانبی تحت نظر داشته باشد.

بسیاری فاموتیدین از داروهای دیگر نیز ممکن است با فلووکسامین تداخل داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، حتی داروهایی که در این لیست وجود ندارند، مطلع کنید.

کلرپرومازین در دسته ای از داروها به نام آنتی سایکوتیک های معمولی قرار دارد. با تغییر فعالیت برخی از مواد طبیعی در مغز و سایر قسمت های بدن عمل می کند.

کلرپرومازین چگونه باید استفاده شود؟

کلرپرومازین به صورت قرص خوراکی می آید. کلرپرومازین معمولا دو تا چهار بار در روز مصرف می شود. هنگامی که کلرپرومازین برای کنترل تهوع و استفراغ استفاده می شود.

دیان معمولاً هر ۴-۶ ساعت در صورت نیاز مصرف می شود. هنگامی که کلرپرومازین برای تسکین عصبی قبل از جراحی استفاده می شود، معمولاً ۲-۳ ساعت قبل از جراحی مصرف می شود. هنگامی که کلرپرومازین برای تسکین سکسکه استفاده می شود، معمولاً ۳-۴ بار در روز به مدت حداکثر ۳ روز یا تا زمانی که سکسکه متوقف شود مصرف می شود.

هیوسین اگر سکسکه بعد از ۳ روز درمان قطع نشد، باید از داروی دیگری استفاده کرد. اگر کلرپرومازین را طبق برنامه منظم مصرف می‌کنید، آن را تقریباً در زمان‌های مشابه هر روز مصرف کنید. دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد.

کلرپرومازین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

پزشک شما ممکن است شما را با دوز کم کلرپرومازین شروع کند و به تدریج دوز شما را افزایش دهد. پس از کنترل وضعیت، پزشک متیل فنیدات ممکن است دوز شما را کاهش دهد. در طول درمان با کلرپرومازین حتما به پزشک خود بگویید که چه احساسی دارید.

اگر از کلرپرومازین برای درمان اسکیزوفرنی یا سایر اختلالات روان پریشی استفاده می کنید، کلرپرومازین ممکن است علائم شما را کنترل کند اما وضعیت شما را درمان نخواهد کرد. حتی اگر احساس خوبی دارید مصرف کلرپرومازین را ادامه دهید.

سیردالود بدون مشورت با پزشک مصرف کلرپرومازین را قطع نکنید. پزشک احتمالاً دوز شما را به تدریج کاهش خواهد داد. اگر به طور ناگهانی مصرف کلرپرومازین را قطع کنید، ممکن است علائم ترک، مانند تهوع، استفراغ، درد معده، سرگیجه و لرزش را تجربه کنید.

علاوه بر مصرف دارو، ایجاد تغییر در شیوه زندگی به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. این تغییرات شامل رژیم غذایی کم چرب و نمک، حفظ متیل فنیدات وزن مناسب، ورزش حداقل ۳۰ دقیقه در اکثر روزها، سیگار نکشیدن و مصرف متعادل الکل است.

پروپرانولول چگونه باید استفاده شود؟

پروپرانولول به صورت قرص، محلول (مایع) و به عنوان کپسول طولانی رهش (طولانی اثر) برای مصرف خوراکی عرضه می شود. کپسول پروپرانولول طولانی رهش (نام تجاری: Inderal LA) معمولاً یک بار در روز مصرف می شود. کپسول طولانی نالوکسان رهش (Innopran XL، Inderal XL) معمولاً قبل از خواب مصرف می شود و باید به طور مداوم یا همیشه با غذا یا همیشه بدون غذا مصرف شود. قرص یا محلول پروپرانولول با اثر فوری ممکن است دو، سه یا چهار بار در روز مصرف شود.

پروپرانولول را هر روز تقریباً در یک ساعت مشخص مصرف کنید. دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد.

پروپرانولول را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

کپسول های طولانی رهش را به طور کامل ببلعید. آنها را سلکوکسیب شکافته، نجوید یا خرد نکنید.

این تغییرات شامل رژیم غذایی کم چرب و نمک، حفظ وزن مناسب، ورزش حداقل ۳۰ دقیقه در اکثر روزها، سیگار نکشیدن و مصرف متعادل الکل است.

لوزارتان چگونه باید استفاده شود؟

لوزارتان به صورت قرص خوراکی می آید. معمولا یک یا دو بار در روز با غذا یا بدون غذا مصرف می شود. برای کمک به یادآوری مصرف لوزارتان، آن را هر روز تقریباً در زمان(های) یکسانی مصرف کنید.

دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. لوزارتان را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

احتمالاً پزشک شما را با دوز کم لوزارتان شروع می کند و به بی پریدین تدریج دوز شما را افزایش می دهد.

اگر کودک شما نمی تواند یک قرص را قورت دهد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. داروساز می تواند شکل مایع این دارو را برای کودک شما تهیه کند.

لوزارتان فشار خون بالا را کنترل می کند اما آن را درمان نمی کند. فشار خون شما ممکن است در هفته اول درمان کاهش یابد، اما ممکن است ۳ تا ۶ هفته طول بکشد تا متوجه فواید کامل لوزارتان شوید. حتی اگر احساس خوبی دارید به مصرف لوزارتان ادامه دهید. بدون مشورت با پزشک مصرف لوزارتان را قطع نکنید.

از داروساز یا پزشک خود یک نسخه از اطلاعات سازنده را ولتارن برای بیمار بخواهید.

کاربردهای دیگر این دارو
لوزارتان همچنین گاهی اوقات برای درمان نارسایی قلبی (شرایطی که در آن قلب قادر به پمپاژ خون کافی به بقیه بدن نیست) استفاده می شود. با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی استفاده از این دارو برای بیماری خود صحبت کنید.

این دارو ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف لوزارتان، اگر به لوزارتان، هر داروی دیگر یا هر یک از ترکیبات موجود در قرص لوزارتان حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید. از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

اگر دیابت دارید (قند خون بالا) و مفنامیک اسید آلیسکیرن (Tekturna، در Amturnide، Tekamlo، Tekturna HCT) مصرف می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر دیابت دارید و همچنین آلیسکیرن مصرف می کنید، احتمالاً پزشک به شما خواهد گفت که از لوزارتان استفاده نکنید.

به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروهای دیگری با نسخه و بدون نسخه، ویتامین ها، مکمل های غذایی و محصولات گیاهی مصرف می کنید یا قصد دارید مصرف کنید. هر یک از موارد زیر را حتماً ذکر کنید: مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) مانند بنازپریل (Lotensin، در Lotrel)، کاپتوپریل (Capoten، در Capozide)، انالاپریل (Vasotec)، فوزینوپریل، لیزینوپریل (در Prinzide، در Zestoretic) موکسیپریل (Univasc، در Uniretic)، پریندوپریل (Aceon)، کویناپریل (Accupril، در Accuretic، در Quinaretic)، رامیپریل (Altace)، و تراندولاپریل (Mavik، در Tarka). آسپرین لوپرامید و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin) و ناپروکسن (Aleve، Naprosyn)، و مهارکننده‌های انتخابی COX-2 مانند سلکوکسیب (Celebrex). دیورتیک ها (“قرص های آب”) از جمله دیورتیک های نگهدارنده پتاسیم مانند آمیلوراید (میدامور)، اسپیرونولاکتون (آلداکتون، در آلداکتازید)، و تریامترن (دیرنیم، در دیازید، در ماکسید). فلوکونازول (دیفلوکان)؛ لیتیوم (Lithobid)؛ فنوباربیتال؛ مکمل های پتاسیم؛ و ریفامپین (Rifadin، Rimactane، در Rifamate، در Rifater). پزشک ممکن است نیاز به تغییر دوز داروهای شما داشته باشد یا شما را به دقت از نظر عوارض جانبی تحت نظر داشته باشد. اگر نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی یا کبدی دارید یا قبلاً داشته اید به پزشک خود اطلاع دهید.





:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: