پیوند مو
نوشته شده توسط : msnag

با این حال، در YourHair Doc، ما از سال ها تخصص خود در این زمینه استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که درمان شما تا حد امکان بدون درد است. آیا جراحی کاشت مو ضرر دارد؟ اغلب به آستانه درد فردی بستگی دارد، اما ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

آیا جراحی کاشت مو ضرر دارد؟

در طول مشاوره با دکتر سامجی در مورد آنچه که در روز درمان خود انتظار دارید توضیح داده می شود، اما قابل درک است که از روش جراحی نگران باشید. برای درک اینکه کجا ممکن است کمی ناراحتی در طول یک عمل وجود داشته باشد، باید به دو نوع اصلی جراحی کاشت مو یعنی FUT و FUE نگاه کنیم.

FUT (پیوند واحد فولیکولی) یا “STRIP” شامل برداشتن فولیکول های موی سالم در نوارهای کوچک از ناحیه اهداکننده است. سپس فولیکول های مو جدا شده و در ناحیه مورد درمان قرار داده می شوند. همانطور که یک نوار از موهای سالم گرفته می شود، این روش کمی تهاجمی تر است، بنابراین می تواند زمان بهبودی و بهبودی طولانی تری داشته باشد. همچنین ممکن است جای زخم جزئی در محل اهدا کننده وجود داشته باشد.

با FUE (استخراج واحد فولیکولی) تعداد کمی از فولیکول های مو در یک زمان برداشته می شود و سپس به ناحیه مورد نیاز پیوند داده می شود. این روش، اگرچه پر زحمت تر است، جای زخم کمی به جا می گذارد و زمان بهبودی بسیار سریع تری بین ۳ تا ۷ روز دارد.

قبل از هر دو روش، یک بی حس کننده موضعی تجویز می شود که ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. با این حال، این تا حد زیادی هر گونه ناراحتی را در طول درمان به حداقل می رساند.

کاشت مو یک روش جراحی است و جراح دکتر منیر سامجی همیشه به شما توصیه می‌کند که ممکن است با هر مداخله جراحی مقداری ناراحتی وجود داشته باشد، خواه به عنوان بی‌حسی موضعی انجام شود یا اینکه البته ناراحتی خفیفی در طول عمل وجود داشته باشد.

بیمار در طول پروسه کاملاً بیدار است و ممکن است کمی کشش یا کشش را احساس کند، اما این دردناک نیست. زیبایی بی حسی موضعی این است که ناراحتی در واقع حداقل است و هیچ یک از خطرات بالقوه بیهوشی عمومی را به همراه ندارد.

جراحی پس از کاشت مو

در حالی که FUE و FUT نباید در طول عمل باعث ایجاد درد شوند، مناطقی از پوست سر که تحت درمان قرار گرفته‌اند احتمالاً پس از اتمام جراحی حساس می‌شوند. این به این دلیل است که بافت‌های مختلف در معرض سطوح مختلفی از تروما قرار گرفته‌اند که به ناچار باعث قرمزی و تورم در روزهای بعد از درمان می‌شود. این را می توان به راحتی با مسکن های خفیف که برای چند روز پس از درمان مصرف می شوند، مدیریت کرد.

با هر روش جراحی، سطحی از ناراحتی وجود خواهد داشت و طبیعی است که نگران یا عصبی باشید. با این حال، در مشاوره قبل از درمان شما در اینجا در YourHairDoc، ما اطمینان حاصل می کنیم که شما تمام اطلاعات لازم را برای آمادگی کامل برای درمان خود دارید.

به طوری که راحت ترین تجربه ممکن برای شما، هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی تبدیل می شود. آیا جراحی کاشت مو ضرر دارد؟ می تواند انجام دهد، اما ما می خواهیم درد را به حداقل برسانیم تا بهترین تجربه ممکن را به شما ارائه دهیم.

اگر از مواجهه با ریزش مو ناراضی هستید، هم اکنون با ما تماس بگیرید تا برای مشاوره با دکتر سامجی، در مورد گزینه های خود صحبت کنید. ما امیدواریم که از تو خبری بشنویم.

مو نقش مهمی در ظاهر ما ایفا می کند و بر درک ما از خود به عنوان یک فرد تأثیر می گذارد. شناخته شده است که ریزش مو منجر به تأثیرات روانی اجتماعی مضری بر افراد مبتلا به آلوپسی (ریزش مو) می شود مانند:

  • عزت نفس پایین
  • از دست دادن اعتماد به نفس
  • افزایش خودآگاهی

شیوع ریزش موی پیشرونده بسیار شایع است، به طوری که ۸۵ درصد از مردان و ۴۰ درصد از زنان در سراسر جهان مطابقت دارد. بنابراین، شاید بتوانیم متذکر شویم که روش‌های کاشت مو به‌عنوان وسیله‌ای برای کمک به افراد در بازسازی تصویری بسیار مثبت از خود، با بازگرداندن حجم موهای نازک‌شان ظاهر شد.

کاشت مو

در کلینیک دکتر Serkan Aygın، با تجربه بیش از ۲۵ سال در این زمینه، ما می دانیم که کاشت مو تهرانی چگونه ممکن است برای بیماران تا حدودی گیج کننده باشد که تصویری کامل از تمام تکنیک های جدید کاشت مو را ببینند و راه خود را از طریق تمام سؤالات موجود در این زمینه پیدا کنند.

ذهن آنها در میان افسانه ها و اطلاعات نادرست. بنابراین، ما این مقاله را آماده کرده ایم تا به شما کمک کنیم تا بینش عمیقی در مورد همه چیزهایی که نیاز دارید مانند:

  • تکنیک های کاشت مو (مانند FUE و DHI)
  • مراحل عمل کاشت مو
  • نامزدی

در ساده‌ترین مفهوم، کاشت مو به روشی اطلاق می‌شود که در آن مو از یک قسمت پیوند مو از بدن برداشته می‌شود و به یک ناحیه طاسی (یعنی ناحیه‌ای بدون موهای کافی) پیوند می‌شود (یعنی گرفته می‌شود و منتقل می‌شود). وقتی اینطور ساده می شود درک آن بسیار آسان است، درست است؟

سپس با بسیاری از اصطلاحات و مقایسه های دیگر مواجه خواهید شد، “ترمیم مو کاشت مو طبیعی در مقابل کاشت مو”، “شاخه مو در مقابل کاشت”، “کاشت مو در مقابل کاشت” یا عبارات دیگری مانند، “تفاوت بین پیوند مو و کاشت”، در حالی که بیشتر از این عبارات به همین موضوع اشاره دارد، یعنی خود جراحی کاشت مو.

می بینیم که چندین تصور غلط وجود دارد که ناشی از عدم درک آناتومی مو است، و واژه نامه مربوطه برای توصیف روش کاشت مو استفاده می شود. بنابراین هدف از این بخش این است که شما را با دانش کامل جراحی کاشت مو مجهز کند و از این رو به شما امکان انتخاب بهترین کاشت مو و بهترین کلینیک را بدهد.

فرآیند کاشت مو

کاشت مو در مطب پزشک انجام می شود و بسته به میزان کاشت بین ۴ تا ۸ ساعت طول می کشد.

به طور سنتی، کاشت مو در چندین جلسه برنامه ریزی شده با فاصله ۳ تا ۶ ماه انجام می شود. یک جلسه معمولی ممکن است به طور متوسط ​​بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرافت باشد. با این حال، اخیراً تمایل به قرار دادن پیوندهای بیشتری در هر جلسه است.

غیر معمول نیست که جلسات شامل ۷۵۰ تا ۲۰۰۰ گرافت باشد. مزیت ادعا شده کاشت مو از این “مگا جلسات” کاهش تعداد بازدیدهای کاشت مو برای دستیابی به ترمیم مو در مدت زمان کوتاهتر است. سقوط احتمالی باعث کاهش بقای کلی پیوند می شود که در آن پیوندها بسیار نزدیک به هم بسته بندی می شوند.

S.A.F.E.R. روش کاشت مو هم در مردان و هم در زنان استفاده می شود. به افرادی که از نازک شدن مو و ریزش موی پیشرونده اذیت می شوند توصیه می شود.

روش درمان کاشت مو به چه صورت است؟

روش درمان شامل دو مرحله است:

مرحله اول شامل جمع آوری گروه های منفرد از فولیکول های مو از ناحیه اکسیپوت (به اصطلاح ناحیه دهنده) با استفاده از سر خلاء است.

در مرحله دوم، فولیکول‌های مو دقیقاً دوباره در برش‌های کوچکی که قبلاً ایجاد کاشت طبیعی مو شده بود، کاشته می‌شوند.

در مرحله بعد، ناحیه درمان با یک لامپ LED روشن می شود تا روند بهبودی و رشد پیازهای موی جدید تسریع شود. پس از آن، ناحیه با یک پانسمان محکم می شود.

احساس درد
S.A.F.E.R. عمل کاشت مو با بی حسی موضعی انجام می شود و برای بیمار احساس راحتی می کند.

جایی که ضخیم تر است به قسمت های بدون موی پوست سر منتقل می کند. جلسات متعدد پیوند معمولا مورد نیاز است و این می تواند گران باشد. با این حال، نتایج معمولا خوب و دائمی هستند.

چگونه برای کاشت مو آماده شویم

جراح خود را در مورد هر گونه بیماری یا شرایط پزشکی که در گذشته داشته اید و داروهایی که مصرف می کنید (از جمله موارد بدون نسخه و داروهای گیاهی) به جراح خود بگویید. برخی از داروها خطر خونریزی را افزایش می دهند. ممکن است لازم باشد برخی از داروها را به طور موقت قطع کنید.

اگر سیگار می کشید، بهتر است آن را ترک کنید. سیگار می تواند بر بهبود زخم تأثیر بگذارد و خطر خونریزی و عفونت بعد از جراحی را افزایش می دهد.

کاشت طبیعی مو

بیایید اکنون شروع به بحث در مورد آنها کنیم.

روش های جدید زیادی برای کاشت مو وجود دارد که اکثر آنها بر اساس بزرگترین پیشرفت در فناوری کاشت مو، روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) بنا شده اند. دوران اسکار در پشت سر (ناشی از جراحی نواری در اوایل دهه ۲۰۰۰) و همچنین پلاگ های موی غیرطبیعی (از دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰) گذشته است. اکنون، با روش FUE (و انواع مختلف آن)، و همچنین روش پیوند DHI، نتایج طبیعی به نظر می رسند و ماندگاری طولانی دارند.

اغلب بیماران دچار سردرگمی اصطلاحاتی مانند “کاشت مو در مقابل کاشت مو” یا “ترمیم مو” می شوند. این امر مانعی برای بیماران در درک کامل درمانی است که در حال انجام آن هستند و آنها را به سمت انتظارات متفاوت یا نادرست سوق می دهد. در کلینیک دکتر سرکان آیگین، ما به اهمیت اطلاع رسانی کامل بیماران برای کمک به آنها در داشتن انتظارات واقع بینانه اعتقاد داریم.

● ترمیم مو:
هر یک از درمان هایی که هدف آنها از بین بردن ریزش مو است، یک درمان ترمیم مو است (مانند داروها، درمان های لیزری و جراحی کاشت مو).

جراحی تعویض مو، حرکت جراحی موی “دائمی” همراه با ریشه های آن به ناحیه ای از پوست طاس یا طاسی است. روش‌های جراحی متعددی وجود دارد، اما روشی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاشت مو است.

انتخاب بیمار برای کاشت مو

کاشت مو عمدتاً برای درمان بیماری طاسی ارثی به نام آلوپسی آندروژنتیک (ریزش مو با الگوی مردانه یا کمتر، ریزش موی الگوی زنانه) استفاده می شود. بیماران مبتلا به ریزش مو با الگوی مردانه معمولاً دارای موهای «طول عمر» در کناره‌ها و پشت سر هستند که به عنوان محل اهداکننده در پیوند استفاده می‌شود.

کاشت مو در مورد آلوپسی آره آتا جواب نمی دهد زیرا موهای کاشته شده در ناحیه رشد نمی کنند.

مهم است که فقط فولیکول های موی محافظت شده را برداشت کنید تا بقای آنها در هنگام پیوند تضمین شود. موهای پشت و کناره‌های سر به عنوان موهای اهداکننده یا مادام‌العمر شناخته می‌شوند و هنگامی که حرکت می‌کنند مانند محل اصلی خود به رشد خود ادامه می‌دهند.

چندین تکنیک مختلف برای برداشت فولیکول های مو استفاده می شود.

هنگامی که بافت اهداکننده برداشت شد، آنها ممکن است مستقیماً پیوند شوند (گرافت هایی که از برداشت پانچ به دست می آیند) یا به گرافت های کوچکتر بریده شوند. شکل و اندازه گرافت ها یکی از عوامل کلیدی در نتیجه نهایی کاشت مو است. گرافت‌هایی که دارای موهای کمتری هستند معمولاً نتایج بهتری را ارائه می‌دهند، زیرا با شروع رشد مجدد مو، تجمع کمتری وجود دارد. شکل ها و اندازه های پیوند عبارتند از:

گرافت پانچ – گرافت های گرد حاوی حدود ۱۰ تا ۱۵ تار مو. اینها ممکن است بیشتر به نصف یا یک چهارم بریده شوند تا پیوندهای کوچکتری بدست آید.
مینی گرافت – گرافت های کوچکتر حاوی ۲ تا ۴ تار مو که از گرافت های بریده شده یا نوار برداشت شده جدا شده اند.

میکرو گرافت – گرافت های ریز حاوی ۱ تا ۲ تار مو. همچنین به عنوان پیوند واحد فولیکولی یا انتقال فولیکولی نیز گفته می شود.

گرافت های شکاف – گرافت های نازک حاوی ۴ تا ۱۰ تار مو.

چندین تکنیک برای آماده سازی مکان های گیرنده برای جایی که قرار است پیوندها قرار داده شود، استفاده می شود. پس از آماده شدن محل ها، از فورسپس یا سوزن های کوچک برای گرفتن پیوند استفاده می شود و به آرامی آن را در جای خود قرار می دهند.

در حین کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

معمولاً یک بی حسی موضعی و آرامبخش خواهید داشت. اگر جراحی برنامه ریزی شده برای شما پیچیده باشد، ممکن است به شما بیهوشی عمومی داده شود.

تعدادی از تکنیک های جراحی مختلف وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد:

  • گرفتن شاخه های مو از مناطقی که به رشد خود ادامه می دهد و قرار دادن آنها در مناطق طاس
  • پیوند تکه های کوچک پوست از مناطقی که موهای بیشتری دارند
  • کاهش پوست سر شامل از بین بردن مناطقی از پوست طاس است
  • با جراح خود در مورد آنچه ممکن است توصیه کند صحبت کنید.

بعد از کاشت مو چه انتظاری داریم

ممکن است بعد از عمل احساس ناراحتی کنید، مانند احساس سفتی یا درد در پوست سر. ممکن است نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید.

به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند و در ابتدا با شما بماند. جراح شما دستورالعمل هایی را به شما می دهد، از جمله اینکه چه زمانی بخیه ها را بردارید، چه زمانی می توانید موهای خود را بشویید و چه زمانی می توانید دوباره ورزش را شروع کنید.

اگرچه اکثر افراد پس از جراحی به خوبی بهبود می یابند، اما برخی از افراد خونریزی، عفونت، زخم های ضخیم یا ظاهری لکه دار دارند. برخی افراد متوجه می شوند که موها کندتر از حد انتظار رشد می کنند. برخی متوجه می شوند که این عمل موثر نیست و جراحی را تکرار می کنند.

جراحی زیبایی بی اهمیت نیست. عمل های زیبایی باید توسط جراحان واجد شرایط در مراکز معتبر با حضور یک متخصص بیهوشی انجام شود.





:: برچسب‌ها: پیوند مو ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: