نیتروفورازون
نوشته شده توسط : msnag

نیتروفورازون برای درمان سوختگی هایی که عفونی شده اند استفاده می شود. همچنین برای درمان عفونت های پوستی ناشی از پیوند پوست استفاده می شود. با از بین بردن باکتری ها یا جلوگیری از رشد آنها عمل می کند.

نیتروفورازون ممکن است مستقیماً روی پوست اعمال شود یا روی یک گاز گازی قرار گیرد که پوست را بپوشاند.

نیتروفورازون فقط با تجویز پزشک

قبل از استفاده
در تصمیم گیری برای استفاده تری هگزیفنیدیل از یک دارو، خطرات مصرف دارو باید در مقابل فواید آن سنجیده شود. این تصمیمی است که شما و پزشکتان خواهید گرفت. برای این دارو موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

آلرژی
اگر تا به حال هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به این دارو یا هر داروی دیگری داشته اید، به نیتروفورازون پزشک خود اطلاع دهید.

کلیندامایسین همچنین اگر انواع دیگری این قرص ارزان است از آلرژی دارید، مانند غذاها، رنگ ها، مواد نگهدارنده یا حیوانات، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید. برای محصولات بدون نسخه، برچسب یا ترکیبات بسته را به دقت بخوانید.

اطفال
مطالعات روی این دارو فقط در بیماران بزرگسال قرص دیان انجام شده است و اطلاعات خاصی در مورد مقایسه مصرف نیتروفورازون در کودکان با استفاده در سایر گروه های سنی وجود ندارد.

سالمندان
بسیاری از داروها به طور خاص در افراد مسن مورد مطالعه قرار نگرفته اند. بنابراین، ممکن است مشخص نباشد که آیا آنها دقیقاً به همان روشی که در تئوفیلین جی بزرگسالان تری فلوئوپرازین جوان تر عمل می کنند یا اینکه عوارض جانبی یا مشکلات متفاوتی را در افراد مسن ایجاد می کنند، کار می کنند. نیتروفورازون اطلاعات خاصی در مورد مقایسه استفاده از نیتروفورازون در سالمندان با استفاده در سایر گروه های سنی وجود ندارد.

تری فلوپرازین برای روشن شدن بیشتر اثرات TFP بر تکثیر سلولی سرطان پستان، سنجش تشکیل کلونی را انجام دادیم.

همانطور که در شکل 1c نشان داده شده است، تعداد متفورمین کلنی ها در سه رده سلولی پس از درمان TFP به روشی وابسته به غلظت کاهش یافت.

تری فلوئوپرازین روی هم رفته، این نتایج نشان داد که TFP دارای اثرات سیتوتوکسیک و سیتواستاتیک قوی بر روی سلول های TNBC است.

تری هگزیفنیدیل به عنوان یک آنتی کولینرژیک برای درمان لرزش، اسپاسم، سفتی و کنترل ضعیف عضلانی که در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون دیده می شود، استفاده می شود.[۱] همچنین می‌تواند برای پیشگیری یا درمان بیماری‌های عضلانی مشابه تئوفیلین جی مانند عوارض جانبی اکستراپیرامیدال (EPS)، که توسط داروهای ضد روان پریشی نسل اول مانند فلوفنازین، هالوپریدول و کلرپرومازین ایجاد می‌شوند، مفید باشد.

قرص دیان تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در آن Diane 35 و ژنریک های آن مجاز هستند، باید از آن پیروی کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام اقدامات توافق شده کاهش خطر، از جمله تغییرات در اطلاعات تجویز کنندگان و بیماران، اجرا می شود.

قرص دیان ۳۵ و ژنریک های آن فقط باید برای درمان آکنه نالوکسان متوسط تا شدید (مربوط به حساسیت به هورمون هایی به نام آندروژن) یا هیرسوتیسم در زنان در سنین باروری استفاده شود.

با این حال، هنگامی که برای آکنه استفاده می شود، تنها در صورتی باید از آن ها استفاده کرد که سایر درمان ها، مانند درمان های اعمال شده روی پوست و آنتی بیوتیک ها، ناموفق باشند.

اگر از این داروها برای شرایط دیگر استفاده می کنید، باید یک قرار ملاقات غیر ال اس دی فوری با پزشک خود بگیرید تا درمان خود را بررسی کند.

قرص دیان قبل از صحبت با پزشک خود نباید مصرف این داروها را قطع کنید. دایان ۳۵ و ژنریک های آن به عنوان داروهای ضد بارداری هورمونی نیز عمل می کنند و متوقف کردن آنها به این معنی است که برای جلوگیری از بارداری ناخواسته باید از روش دیگری از پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

همیشه باید بروشور بسته را مطالعه کنید و توجه داشته باشید که خطر لخته شدن خون با این داروها کم است.

خطر لخته شدن خون در رگ ها با این داروها ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی (COCs) حاوی لوونورژسترل است و ممکن است مشابه خطر داروهای ضد اندانسترون بارداری حاوی ژستودن، دزوژسترل یا دروسپیرنون باشد.

قرص دیان باید توجه داشته باشید که عواملی وجود دارند که می توانند خطر لخته شدن خون در رگ های خونی را افزایش دهند.

مانند افزایش سن، سیگار کشیدن، چاقی و بی تحرکی طولانی مدت. شما باید فوراً علائم مربوطه را به پزشک خود گزارش دهید، مانند درد و تورم در پاها، یا تنگی نفس و درد شدید در قفسه سینه.

اگر سوالی دارید باید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

آشنایی با قرص دیان

قرص دیان متخصصان مراقبت های بهداشتی باید این توصیه ها را هیوسین دنبال کنند:

قرص دیان ۳۵ و ژنریک های آن فقط باید برای درمان آکنه متوسط تا شدید مربوط به حساسیت آندروژن (با یا بدون سبوره) یا هیرسوتیسم در زنان در سنین باروری استفاده شود.

برای درمان آکنه، این داروها فقط باید پس از درمان موضعی یا درمان آنتی بیوتیکی سیستمیک استفاده شوند.

قرص دیان از آنجایی که دایان ۳۵ و ژنریک های آن به عنوان داروهای ضد بارداری هورمونی نیز عمل می کنند، نباید در ترکیب با سایر داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده شوند.

فواید قرص تری فلوئوپرازین

تری فلوئوپرازین کمیت در پانل سمت راست نشان داده شده است. داده ها به صورت میانگین ± SD بیان شد. از سه آزمایش (**P < 0.01؛ ***P < 0.001)؛ گروه درمان و گروه کنترل با آزمون t مقایسه شدند

ما اثرات TFP را بر روی زنده ماندن سلولی به ترتیب با استفاده از سه رده سلولی TNBC ارزیابی کردیم. قابلیت زنده ماندن با افزایش غلظت TFP و زمان درمان طولانی تر کاهش یافت (شکل 1b).

این نتایج نشان داد که TFP می تواند زنده ماندن سلول های TNBC را به روشی هیدروکسی زین وابسته به زمان و غلظت سرکوب کند.

اگرچه از سال ۱۹۴۹ در کارآزمایی‌های بالینی برای بررسی درمان بیماری پارکینسون مناسب بوده است، اما برای مدیریت انواع پارکینسونیسم (ایدیوپاتیک، پس از مغز و عروق و تصلب شرایین) در ژوئن ۲۰۰۳ توسط FDA تأیید شد. تری هگزیفنیدیل اغلب به عنوان یک درمان کمکی در درمان اشکال ذکر شده پارکینسونیسم با لوودوپا استفاده می شود.[۳]

در سال ۲۰۰۸، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پلیس و سربازان عراقی از تری هگزیفنیدیل برای مقاصد تفریحی و سایر داروهای تجویزی استفاده می کردند.

پزشک از شما می‌خواهد حتی پس از اینکه احساس بهبودی کردید، مصرف تری‌میپرامین را ادامه دهید. این برای جلوگیری از بازگشت افسردگی شما است. طبیعی است که یک دوره درمانی حدود شش ماه پس از کاهش علائم شما ادامه یابد.

مصرف تریمیپرامین را ادامه دهید مگر اینکه پزشک به شما دستور دیگری بدهد. توقف ناگهانی درمان گاهی اوقات می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود پنتوپرازول و پزشک از شما می‌خواهد که دوز مصرفی خود را به تدریج طی چند هفته کاهش دهید.

آیا تریمیپرامین می تواند مشکلاتی ایجاد کند؟

بیشتر داروها علاوه بر اثرات مفیدشان، می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند، اگرچه همه آنها را تجربه کلیندامایسین نمی کنند.

جدول زیر حاوی برخی از رایج ترین موارد مرتبط با تریمی پرامین است. فهرست کاملی را در بروشور اطلاعات سازنده که همراه با داروی شما ارائه می شود، خواهید دید.

دیکلوفناک اثرات ناخواسته اغلب با سازگاری بدن شما با داروی جدید بهبود می یابند، اما اگر هر یک از موارد زیر ادامه یافت یا دردسرساز شد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

بر اساس گزارش‌ها، این داروها مصرف می‌شدند زیرا به نظر می‌رسید پروژسترون که استرس رزمی را کاهش می‌دهند. اگرچه این می‌تواند دلیل اصلی استفاده در برخی از آنها باشد.

برخی از آن‌ها نیز به عنوان جایگزین یا نسخه قوی‌تر LSD توسط برخی از کاربران دیده می‌شوند. تری هگزیفنیدیل برای مدیریت دیستونی در بیماران مبتلا به فلج مغزی غیرقابل استفاده است.[۴]

مکانیسم عمل تری هگزیفنیدیل

مکانیسم دقیق عمل تری هگزیفنیدیل به خوبی درک نشده است. به نظر می رسد با مهار مستقیم تکانه های وابران بر روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک عمل می کند.

ساختارهای عصب دهی شده توسط سیستم پاراسمپاتیک، مانند غدد بزاقی، چشم ها و عضلات صاف (مستقیم و غیرمستقیم)، حتی در دوزهای کمتر تحت تأثیر آتورواستاتین قرار می گیرند.

مهار مرکزی مستقیم مراکز حرکتی مغزی ممکن است با دوزهای بالاتر رخ دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که گیرنده‌های تحت تأثیر گیرنده‌های موسکارینی دوپامین و M1 هستند.[۵][۶]

فارماکوکینتیک تری هگزیفنیدیل

جذب: دارو به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شود و شروع اثر ۶۰ دقیقه پس از مصرف خوراکی و حداکثر فعالیت آن پس از ۲ تا ۳ ساعت رخ می دهد.

توزیع: تری هگزیفنیدیل به غلظت بالایی در مغز دست می یابد که اگزازپام با جذب داخل لیزوزومی تسهیل می شود.

متابولیسم: تری هگزیفنیدیل با هیدروکسیلاسیون گروه های پردنیزولون آلی سیکلیک متابولیزه می شود. گردش خون انتروهپاتیک کم است.

دفع: نیمه عمر تخمین زده شده در بزرگسالان حدود ۵ تا ۱۰ ساعت است، اما برخی مطالعات نیمه عمر حذف را تا ۳۳ ساعت نشان می دهند.[۳]

تری هگزیفنیدیل به صورت قرص خوراکی ۲ میلی گرم و ۵ میلی گرم و به صورت محلول ۲ میلی گرم در ۵ میلی لیتر موجود است.[۷] دوز تری هگزیفنیدیل HCl در افراد مختلف متفاوت است و به صورت تجربی تعیین می شود.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: